NL / FR

DS NIEUWS

DS AUTOMOBILES STEUNT TENTOONSTELLING ‘FRANÇOIS 1ER ET L’ART DES PAYS-BAS’ IN HET LOUVRE

DS Automobiles, reeds sinds 2015 mecenas van het Louvre, ondersteunt de tentoonstelling die vandaag haar deuren opent voor het publiek: ‘François 1er et l’art des Pays-Bas’

Deze onuitgegeven retrospectieve, een belangrijk evenement op de herfstkalender van het museum, belicht een vergeten deel uit de Franse kunstgeschiedenis. De tentoonstelling viert Frans I, een groot mecenas in zijn tijd, die gedurende zijn hele bewind de kunsten heeft ondersteund, en voert verscheidene kunstenaars op die in de loop der tijden in de vergetelheid zijn geraakt. Frans I heeft in ruime mate bijgedragen tot de uitstraling van de Franse renaissance en onderscheidt zich doordat hij niet alleen het prestige van Italië, maar ook de innovaties van de kunstenaars uit de Lage Landen ondersteunde.

Opmerkelijke kunstenaars, een vooruitstrevende en stoutmoedige koning, het Louvre en zijn iconische Piramide, allemaal zijn ze doordrongen van de avant-gardistische geest die ook het merk DS kenmerkt. U kunt de tentoonstelling ontdekken tot 15 januari 2018.

Op de affiche van de Parijse tentoonstellingen die u niet mag missen: ‘François 1er et l’art des Pays-Bas’. Deze tentoonstelling, die tot 15 januari 2018 loopt in het Louvre, biedt een onuitgegeven terugblik op werken van kunstenaars uit de Nederlanden die met hun uitzonderlijke talent op heel wat belangstelling konden rekenen van koning Frans I en zijn tijdgenoten.


Jean Clouet, Cornelis van Den Haag (alias Corneille de Lyon), Godefroy le Batave, Noël Bellemare, Grégoire Guérard, Bartholomeus Pons … het zijn stuk voor stuk namen die in de vergetelheid zijn geraakt en die het Louvre vijfhonderd jaar na datum in ere wil herstellen. Deze reis door de tijd dompelt bezoekers onder in de zestiende eeuw en brengt het talent van deze kunstenaars opnieuw tot leven. Ze bewezen hun kunnen in diverse technieken, van de verluchtingskunst, de schilderkunst en de brandschilderkunst tot de tapijtkunst en de beeldhouwkunst. Een mooi eerbetoon aan zoveel kunde en aan de tijdloze schoonheid van deze werken die de eeuwen hebben doorstaan.


“Dankzij zijn open kijk op de wereld en zijn artistieke intuïtie gaf Frans I deze kunstenaars de kans om hun stempel te drukken op hun tijd. Het is dan ook niet meer dan logisch dat we deze nieuwe tentoonstelling rond hun talenten, hun oog voor detail en hun technische beheersing ondersteunen. Knowhow, aandacht voor details, raffinement en creativiteit, elegantie en lef zijn namelijk stuk voor stuk aspecten die het merk DS inspireren,”
aldus Yves Bonnefont, algemeen directeur van DS Automobiles.

EUROPESE OPEN MONUMENTENDAGEN

PRESIDENTIËLE DS 7 CROSSBACK TE BEZICHTIGEN IN HET PALAIS DE L'ELYSEE

Ter gelegenheid van de 34e editie van de Europese Open Monumentendagen zullen de bezoekers van het Elysée de Presidentiële DS 7 CROSSBACK kunnen bezichtigen.
Een uitzonderlijke juwelenkist voor dit model dat symbool staat voor de innovatie en Franse knowhow die eigen zijn aan het Merk.
Met dit unieke exemplaar zet DS Automobiles zich in de lijn van DS- en SM-modellen die samen met de Presidenten van de Ve Republiek de weg op gingen. Zo reed Emmanuel Macron op 14 mei, de dag van zijn officiële benoeming tot President, in dit model langs de Champs-Elysées. Een opmerkelijke eerste officiële verschijning voor een auto die over een paar weken op de markt zal worden gebracht maar die door de avant-gardisten alvast gereserveerd werd om er na de President als eerste te kunnen mee rijden.
Afspraak op 16 en 17 september aanstaande op de Cour d'honneur van het Palais de l'Elysée.

DS Automobiles stelt ‘On Our Way Home’ voor

DS Automobiles onthult voor u 'On our Way Home' in wereldpremière.

Een clip geproduceerd door DS in samenwerking met Empire Of The Sun om de Limited Editions van het merk te onthullen.

Ontdek vanaf nu de nieuwe hit, in zijn geheel, van deze 'back-to-school'-periode 2017.

CHANTILLY ARTS & ELÉGANCE RICHARD MILLE 2017: EEN PRESIDENTIELE EDITIE VOOR DS AUTOMOBILES

Als partner van het eerste uur zal DS Automobiles natuurlijk niet ontbreken op de vierde editie van Chantilly Arts & Elégance Richard Mille, die wordt gehouden tegen de prestigieuze achtergrond van het Domaine de Chantilly.

De DS E-TENSE werd op het Concours d’Elégance 2016 verkozen tot mooiste wagen. Het merk DS verdedigt dus op 10 september zijn titel met een uitzonderlijk en uniek model dat mee de geschiedenis van Frankrijk uittekende: de Presidentiële DS 7 CROSSBACK. De DS 7 CROSSBACK wordt naar een nog hoger niveau getild door een creatie van de Parijse couturier Eymeric François. Hij zal worden voorgesteld aan de zijde van een mannequin in een jurk die hij speciaal voor deze gelegenheid ontwierp, in het thema van de “Franse Republiek”. Elegantie en avant-garde zijn dit duo op het lijf geschreven, een duo dat natuurlijk weer de sterren van de avond wil worden.

De pers schreef over ons

Afwisseling van spijs doet eten: De succesformule van tweesterrenchef

Twee Michelinsterren krijg je niet zomaar, die moet je verdienen. Dat beseft topchef Filip Claeys van De Jonkman als geen ander. Toch laat hij zich niet beperken tot de vier muren van de restaurantkeuken, want Claeys is een persoonlijkheid die je niet zomaar in een hokje stopt. Zowel letterlijk als figuurlijk. 

Filip Claeys is ook merkambassadeur voor DS Automobiles. Een heel andere rol, maar wel een waar hij duidelijk trots op is. “DS Automobiles gaat echt voor de top, iets wat wij als restaurant ook proberen te doen. Dat zorgt voor een link. DS Automobiles wil als merk op de kaart wor- den gezet in België, en ik vind dat ze dat ook echt verdienen. Als ik daar mijn steentje aan bij kan dragen, dan doe ik dat met veel plezier.” 

Laat je verleiden door de wereld van de DS 3

"Tijdloze iconen ontstaan niet zomaar. Ze worden geboren wanneer gepassioneerde mensen met kennis en talent een alledaags voorwerp verheffen tot een brok sterke adjectieven. Dat is ook de rode draad in het verhaal achter DS, een merk dat synoniem staat voor baanbrekend design en vooruitstrevende technologie, allemaal ten dienste van het ultieme comfort. Je kiest DS dan ook omwille van de emoties die de wagen bij je oproept."


LEES ARTIKEL

De ideale handtas vind je niet. Hij verleidt jou

"Het moment waarop je weet of een handtas voor jou gemaakt is, is de eerste maal dat je ze vastneemt. De textuur van het leder, de zorgvuldigheid achter elke steek, de manier waarop ze aan je arm glijdt, … Het woord ‘hand’ maakt duidelijk hoe een goede handtas gemaakt wordt, het woord ‘band’ vertelt de rest."


LEES ARTIKEL

De tijdloze klasse van een luxehorloge

"Als er één domein is waar design, fijnzinnigheid en spitstechnologie bij elkaar komen, dan zijn het wel luxehorloges . Maar welke briljante geesten schuilen achter de fijne radertjes van een prestigieus uurwerk? En wat drijft kopers van een uurwerk tegenwoordig? Tijd voor een kijkje in een wereld waar de tijd wordt verankerd."


LEES ARTIKEL

In het wiel van de vernieuwing met een e-bike

"Honderd procent beleving vraagt honderd procent open. Met de lente aan de voordeur, is het tijd om met volle teugen te genieten van wat de buitenlucht te bieden heeft. En hoe doet je dat beter dan op een hypermoderne e-bike? Een bezoekje aan opmerkelijke fietsateliers waar innovatie het tempo dicteert."


LEES ARTIKEL

DS 7 CROSSBACK: DRIVEN FOR THE FIRST TIME IN PUBLIC ON OFFICIAL CEREMONIAL DUTIES

For his first journey as President of the French Republic, Emmanuel Macron chose to ride in the all-new DS 7 CROSSBACK, the very latest model of DS Automobiles that was revealed just two months ago. This ‘Presidential’ DS 7 CROSSBACK has been specially-personalised with an opening roof so the President can greet the French crowd on the Champs-Elysées.

 

The DS brand is proud that DS 7 CROSSBACK is the inauguration’s car of the new French President and that DS 7 CROSSBACK is driven for the first time in public on an official ceremony just few months before its launch. With this historical moment, the DS brand, whose ambition is to embody both French know-how and innovation in the automotive industry, is pursuing the tradition of being the official car manufacturer of the French presidency. DS models are emblematic and have historical provenance, having been used many times on similar symbolic occasion with the 5th Republic.


DS 7 CROSSBACK: KENNISMAKING MET DE KLANTEN

Na zijn onthulling op 28 februari, zijn voorstelling in wereldpremière op het autosalon van Genève en in Aziatische première op 18 april tijdens het autosalon van Shanghai, komt de DS 7 CROSSBACK eindelijk naar de showrooms!
Voor het eerst zal het publiek, buiten de autosalons, kennis kunnen maken met de nieuwe SUV van DS, de belichaming van de Parijse innovatie en knowhow. De klanten, prospecten, liefhebbers of nieuwsgierigen kunnen van 18 tot 25 april twee modellen van de DS 7 CROSSBACK, waaronder de lanceringsversie La Première, bewonderen in de DS WORLD Paris. Na deze kennismaking in het vlaggenschip van het Merk zullen de liefhebbers van over heel Frankrijk op hun beurt kennis kunnen maken met het nieuwe model van DS tijdens een uitzonderlijke tournee van 6 maanden in 60 Franse steden.

 

Eerste kennismaking met de Parijzenaars: DS WORLD PARIS

Dinsdag 18 april 2017. De DS 7 CROSSBACK zal voor het eerst op het Aziatische continent te zien zijn tijdens het autosalon van Shangai. Op hetzelfde moment palmt hij het Parijse vlaggenschip van het merk in, de DS WORLD PARIS. Twee exemplaren van de nieuwe SUV van DS, symbool van de Parijse innovatie en knowhow, worden gedurende een week uitgestald in het hart van de Franse hoofdstad: De DS 7 CROSSBACK in zijn uitvoering Gold Byzantin en de limited edition DS 7 CROSSBACK La Première. Een weergaloos en zelfs magisch moment aangezien de bezoekers – klanten of toeristen – deze lanceringsversie La Première als eersten in levenden lijve zullen ontdekken

Kennismaking met het grote Franse publiek: een tournee met 60 stopplaatsen
 

De DS 7 CROSSBACK zal van mei tot oktober 2017 over de Franse wegen cruisen. Deze zeldzame en kostbare wagen zal te zien zijn in 60 Franse steden, van Rijsel tot Montpellier, van Reims tot Bordeaux, ... Klanten, bezoekers, en zelfs nieuwsgierigen zullen zijn charismatisch design dus kunnen bewonderen in de DS Stores, de DS Salons en in de speciaal daartoe ingerichte locaties. Ze zullen ook gehypnotiseerd worden door de verwelkoming van de DS ACTIVE LED VISION-koplampen of door zijn achterlichten met schubbenpatroon. Een tournee van 6 maanden doorheen Frankrijk om zo kort mogelijk bij het grote publiek te staan.
"DS looft de waarden van durf, maar ook die van menselijkheid en nabijheid. De organisatie van de DS 7 CROSSBACK roadshow ter kennismaking met onze nieuwe SUV kwam dus op geheel natuurlijke wijze tot stand. Vandaag gaan we van start in Frankrijk omdat het onze belangrijkste markt is, maar elk Europees land zal in de loop van 2017 dit type van evenement organiseren. Want naast het tonen van de wagen in avant-première is het een fantastische opportuniteit om het grote publiek te laten kennismaken met de wereld van het Merk DS" aldus Arnaud Ribault, Wereldwijd Verkoop- en Marketingdirecteur van DS.

Waar kennismaken met DS?

De stopplaatsen van de roadshow zullen weldra bekendgemaakt worden op de website van het Merk of op de Facebook-pagina DS France.

De DS 7 CROSSBACK zal exclusief gecommercialiseerd worden in de DS Stores, de DS Salons, de DS Urban.

Store van Londen en in de DS WORLD.

#HIDDENTRACK: DE NIEUWE ULTRA EXCLUSIEVE RECLAMECAMPAGNE VAN DS

Terwijl de DS 3 Ines de la Fressange en DS 4 CROSSBACK Moondust aankomen in de verkooppunten in Frankrijk, zet het merk DS een nieuwe digitale reclamecampagne op poten die luistert naar de naam "#HiddenTrack" (verborgen nummer).

Deze campagne illustreert op innovatieve en geheel ongeziene wijze de strategie van DS AUTOMOBILES: ultra exclusieve modellen aanbieden via zijn Limited Editions. Zo is het voor de eigenaars van deze auto's een ware uitdaging om eenzelfde DS te kruisen als waarmee zij rijden. Alleen zij die de wetten van de waarschijnlijkheid te slim af zijn, zullen aan boord van hun DS een muzikale ervaring beleven door het nummer "On our way home" van de Australische elektropopgroep Empire of the Sun in zijn geheel te ontdekken.


Deze campagne werd bedacht en ontworpen door het reclamebureau Publicis La Maison en brengt ode aan de muzikale creativiteit. Voor een voorsmaakje van dit nummer, een wereldwijde exclusiviteit van het merk DS, kunt u vanaf vandaag terecht op het internet: https://www.youtube.com/watch?v=5qDcOKzDo08&feature=youtu.be en https://www.youtube.com/watch?v=NFg9r4sC3gE .
 

Terwijl het merk DS in Frankrijk twee nieuwe Limited Editions van de zomer-/lentecollectie 2017 lanceert, met name de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust, verklaart de algemeen directeur van het merk, Yves Bonnefont, "bij DS creëren we auto's voor klanten die op zoek zijn naar persoonlijke expressie. Wij willen producten 'op maat' aanbieden en zeldzaamheid cultiveren zodat elke klant een toets van zichzelf terugvindt in zijn DS. Onze limited editions verrijken ons uitzonderlijk productenaanbod. Twee identieke DS'en kruisen is een echte uitdaging!".

In die context bedacht en ontwierp reclamebureau Publicis La Maison "#HiddenTrack", een digitale reclamecampagne die zal worden uitgerold in de belangrijkste landen waar de modellen verkocht worden. In Frankrijk zal de campagne ondersteund worden door vermeldingen in de pers.
 

Deze nieuwe creatie past in het kader van de continuïteit van de creatie uit 2015 voor de Limited Edition DS 3 ‘1955’ die toonde hoe een man en een vrouw aan het stuur van hun DS elk in hun eigen wagen de melodie van eenzelfde nummer neurieden ("Le Chrome et le Coton" van Jérôme Echenoz). Ook al suggereerde de video dat ze elkaar ongetwijfeld met plezier zouden ontmoeten, kon er toch uit opgemaakt worden dat de kans dat twee DS 3 van de Limited Edition '1955' mekaar op een dag zouden kruisen zeer onwaarschijnlijk is.
 

De nieuwe reclamecampagne van vandaag werd in diezelfde geest gecreëerd. Van de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust werden in Frankrijk respectievelijk 500 en 150 exemplaren verkocht (1.000 en 210 wereldwijd). Dezelfde auto tegenkomen op de weg is dus bijzonder onwaarschijnlijk.
 

De muzikale creativiteit staat nog maar eens centraal in de inrichting. Een inrichting die een ode brengt aan de exclusiviteit van de modellen en die verder gaat door de eigenaars een unieke ervaring te bieden aan boord van hun auto. Ook al beschikt het merk DS over het alleenrecht op het nummer "On our way home", dat werd bedacht en gecomponeerd door de Australische elektropopgroep Empire of the Sun*, het heeft er toch voor gekozen om fragmenten te onthullen voor het grote publiek via online reclamespots van 20 en 30 seconden. Maar het heeft van het volledige nummer echter vooral een exclusiviteit gemaakt voor de eigenaars van één van de Limited Editions. Zij zullen de applicatie "The Hidden Track"** kunnen downloaden door hun VIN van hun DS in te voeren en vervolgens die zeldzame parel te ontmoeten, met name een andere DS 3 Ines de la Fressange als zij met datzelfde model rijden of een andere DS 4 CROSSBACK Moondust als zij voor dit model hebben gekozen.
 

Wanneer de ontmoeting plaatsvindt, als ze al plaatsvindt, zullen beide eigenaars in hun respectieve auto via hun smartphone het wereldwijd best verborgen nummer in zijn geheel kunnen beluisteren. Zij zullen ook de clip kunnen bekijken die een complex liefdesverhaal tussen een prins en een prinses voorstelt, herinterpreteert en moderniseert. Zullen ze erin slagen elkaar te ontmoeten?
 

Om de nieuwe reclamecampagne van DS, een fragment van "On our way home" en de droomwereld uit de clip te ontdekken, kunt u vanaf vandaag terecht op https://www.youtube.com/watch?v=5qDcOKzDo08&feature=youtu.be en https://www.youtube.com/watch?v=NFg9r4sC3gE.

Deze campagne wordt vandaag voorbehouden aan de promotie van de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust en binnen een paar maanden aan de nieuwe Limited Editions van DS.


*bekend om zijn hit "walking on a dream"

** binnen enkele dagen beschikbaar in de Play Store voor Android en in de App Store voor iPhone

De Groep PSA en twee NGO's, T&E en FNE, officialiseren de verbruiksmetingen in praktijkomstandigheden van de Peugeot-, Citroën- en DS-voertuigen.

De Groep PSA engageert zich ten aanzien van zijn klanten door de verbruiksresultaten in praktijkomstandigheden van 30 modellen uit de kern van het gamma te publiceren.

Deze resultaten zijn afgeleid van het testprotocol dat samen met de NGO's Transport & Environment (T&E) en France Nature Environnement (FNE) gedefinieerd werd, en werden geauditeerd door Bureau Veritas.  Dit betrouwbare en reproduceerbare protocol zorgt ervoor dat het verbruik in praktijkomstandigheden van de PSA-klanten gemeten kan worden.

Het protocol is geïnspireerd op het Europese RDE-project (Real Driving Emissions) en meet het brandstofverbruik met een draagbare uitrusting die op het voertuig wordt geïnstalleerd (PEMS*). Bureau Veritas, een internationaal erkend onafhankelijk organisme, staat garant voor het protocol en voor de uitvoering ervan in de gedefinieerde omstandigheden en bevestigt de betrouwbaarheid en de integriteit van de resultaten.

 

De metingen werden uitgevoerd op openbare wegen die open zijn voor het verkeer (25 km in de stad, 39 km buiten de stad en 31 km op autosnelwegen) in reële rijomstandigheden (gebruik van de airconditioning, gewicht van bagage en passagiers, hellingen, enz.).

De meetresultaten zijn vergelijkbaar met die van de PSA-klanten (afkomstig uit onafhankelijke klantenenquêtes), en weerspiegelen de robuustheid van de wetenschappelijke benadering waarvoor samen met T&E en FNE gekozen werd.

 

In november 2015 had de Groep PSA, in een context waarin de automobielsector in de media in diskrediet was gebracht, beslist om voor een unieke aanpak te kiezen wat de transparantie ten opzichte van hun klanten betreft, door het verbruik van haar auto's in praktijkomstandigheden te publiceren. Dit initiatief is een wereldpremière in de auto-industrie.

 

Eind 2016 zullen de merken Peugeot, Citroën en DS op hun website een simulator aanbieden die de klanten van de merken in staat zal stellen zich een idee te vormen van het verbruik van hun voertuig op basis van hun rijstijl en het gebruik van de bestuurder (mix stadswegen/autowegen/snelwegen, lading van het voertuig...). Ook een eco-driving applicatie, waarmee de klant zijn verbruik onder controle zal kunnen houden, zal tegelijkertijd online geplaatst worden.

Gilles Le Borgne, de directeur van de R&D-afdeling preciseert: "Naar aanleiding van de engagementen met betrekking tot transparantie die in oktober 2015 werden aangegaan, publiceert de Groep PSA vandaag de verbruiksresultaten in praktijkomstandigheden van 30 modellen van de merken Peugeot, Citroën en DS. In een poging zijn klanten steeds beter te informeren zal de Groep tegen het einde van het jaar de resultaten van 20 bijkomende modellen publiceren en zal ze een simulator aanbieden waarmee de klanten hun brandstofverbruik efficiënter kunnen maken aan de hand van hun gebruiksomstandigheden en dus hun CO2-uitstoot. In 2017 zal de Groep PSA een nieuwe fase aansnijden door de metingen uit te breiden naar de vervuilende uitstoot van stikstofoxides in de praktijkomstandigheden van de klant";


Greg Archer, Directeur Clean Vehicles VAN Transport & Environment, legt uit: 'Deze tests in praktijkomstandigheden bieden de klanten informatie die representatiever is dan de meest recente laboratoriumtests;  op die manier zullen ze de meest efficiënte modellen kunnen uitkiezen".


3 Modelen DS

Protocol T&E

l/100km

DS 3 BlueHDi 120 S&S MAN6 Sport Chic 5
DS 3 PureTech 110 S&S MAN So Chic 6
DS 4 BlueHDI 120 S&S MAN6 So Chic   5,4


DS VIRGIN RACING OP HET PODIUM IN FORMULA E CHAMPIONSHIP IN BERLIJN

De DS Virgin Racing racers Jean-Eric Vergne en Sam Bird eindigden respectievelijk vijfde en elfde tijdens de ePrix Berlijn. Het team nam een vliegende start nadat Free Practice 1 en Free Practice 2 probleemloos verliepen. Jean-Eric Vergne eindigde bovenaan tijdens de kwalificatie en claimde zo de Pole positie in de Superpole, hiermee gaf hij het team de derde Pole position op rij na Long Beach en Parijs.

 

“We hebben twee getalenteerde rijders en een snelle wagen, we hebben nu meer pole posities dan andere teams en we hebben ook Dragon Racing van de derde plaats gestoten in het championship” - Alex Tai, DS Virgin Racing Teamleider prinicpal.

De DS Virgin Racing racers Jean-Eric Vergne en Sam Bird eindigden respectievelijk vijfde en elfde tijdens de ePrix Berlijn. Het team nam een vliegende start nadat Free Practice 1 en Free Practice 2 probleemloos verliepen. Jean-Eric Vergne eindigde bovenaan tijdens de kwalificatie en claimde zo de Pole positie in de Superpole, hiermee gaf hij het team de derde Pole position op rij na Long Beach en Parijs.
 

Sam Bird had ook een sterke kwalificatie en eindigde zesde, waarmee hij net tekort kwam voor de SuperPole. Mahindra’s Bruno Senna en Nick Heidfeld (die vierde en vijfde werden tijdens de kwalificatie) werden uitgesloten door een fout met de bandenspanning, hierdoor sprong Bird naar de vierde plaats.
 

De start in Berlijn begon dramatisch toen Vergne na enkele seconden zijn eerste plaats kwijt raakte aan Sebastien Buemi, hij pakte hem terug om hem vervolgens weer kwijt te raken. Vergne botste tot 2 maal in zijn strijd met Buemi, maar dit bleef zonder gevolgen voor de auto en piloot en Vergne was blij met zijn uiteindelijke 5e plaats.
 

“ Wanneer je in Pole Positie start wil je de race winnen, vandaag was daarop geen uitzondering. Maar Buemi is extreem snel. Ik wist toen hij me voor de tweede keer voorbij ging dat het voor mij niet meer mogelijk was hem in te halen” aldus Vergne. “Ik denk ook dat andere piloten die me voorbij gingen erg snel waren. We deden het goed om de Pole Positie te verkrijgen en het toont aan dat het team goed werk heeft geleverd bij het verbeteren van de wagen. Maar ik weet ook dat ik vandaag geen beter resultaat kon behalen dan de vijfde plaats. Ik heb belangrijke punten gewonnen voor het team en dit heeft ervoor gezorgd dat we naar de derde plaats springen in het Championship. Met deze derde plaats ben ik heel blij. Het team verdient het.”
 

Sam Bird had minder geluk na een botsing met Daniel Abt in een strijd om de derde plaats. De Race Directeur besliste dat Bird een stop moest maken om de voorkant te vervangen. Door de pitstop zakte Bird van de vierde naar de veertiende plaats. “Ik ben heel teleurgesteld door deze beslissing” vertelt Bird. “Ik verwachtte geen zwarte vlag voor zo’n kleine schade, zoals ik al zei op de radio geloof ik niet dat de voorkant zo los zat. Deze beslissing betekent nu dat het voor mij extreem moeilijk is om nog mee te dingen naar het driver’s championship.”

Door het vervangen van het onderdeel was het voor Bird onmogelijk om zich terug in de top 10 te rijden. Sam Bird: “Ik ben heel blij voor het team. We wilden Dragon Racing al een hele tijd uitdagen in dit championship. Vandaag was voor mij persoonlijk een teleurstelling, maar voor het team was het een triomf. Ik ga me nu op Londen focussen en dat zal zonder twijfel een epische finale van het seizoen worden.”
 

Team Principal Alex Tai voegde eraan toe: “Ik ben extreem trots op beide rijders. De beslissing was ongelukkig voor Sam. Zonder twijfel had hij een fantastische race afgelegd zou de schade er niet geweest zijn. Hij heeft alsnog zijn talent getoond door van de 14e naar de 11e plaats te klimmen. Jean-Eric Vergne deed het uitstekend tijdens de Superpole, wat aantoont dat we de goede richting opgaan. We hebben twee erg getalenteerde piloten. Londen wordt een belangrijke voor ons, maar het team en de piloten verbeteren elke race en ik kijk al uit naar wat voor ons ligt. We staan op een goede plaats.”
 

Hoofd van DS Performance Xavier Mestelan Pinon was ook trots op het resultaat van het team. “Het is duidelijk dat de wagen sterk verbeterd is. Ik ben blij dat beide piloten erin geslaagd zijn om een pole position met DSV-01 te behalen. Er liggen nog bepaalde uitdagingen waar we met het team aan werken, maar voor nu wil ik hen feliciteren voor al het harde werk.  Vandaag hebben we gezien dat dat loont.”

De Londen ePrix en de seizoensfinale zal 2 en 3 juli plaatsvinden in Battersea Park met een dubbel race weekend om het seizoen te eindigen.

NIEUWE DS 3 GIVENCHY LE MAKEUP: TWEE ICONISCHE MERKEN VERENIGD

DS Automobiles en GIVENCHY Le MakeUp hebben hun  knowhow gebundeld voor de creatie van een exclusieve versie van de  nieuwe DS 3 – Berline en Cabrio. Deze ‘édition limitée’ is bedacht voor de actieve vrouw, die de auto vaak als een handige plek ziet om haar make-up aan te brengen. De nieuwe DS 3 GIVENCHY Le MakeUp is uiteraard smaakvol, heeft geraffineerde accessoires en wordt geleverd met  GIVENCHY producten en een innovatief binnenverlichtingssysteem. Vanaf juni 2016 worden er van deze editie wereldwijd 1.400 stuks te koop aangeboden, waarvan 30 exemplaren in Belux. Een reis door de wereld van Franse elegantie en luxe…

DS, OFFICIEEL PARTNER VAN CHANTILLY ARTS & ÉLÉGANCE RICHARD MILLE

Het merk, dat al vanaf de eerste editie acte de présence geeft, ondersteunt dit bijzondere evenement als officieel partner. Deelname aan het Concours d'Élégance met de DS E-TENSE geflankeerd door een mannequin in een creatie van Eymeric François, een expositie van 25 klassieke DS'en en SM's, een signeersessie bij de DSV-01, de Formule E-auto van het merk, en de wereldpremière van een nieuwe productlijn... 


Chantilly Arts & Élégance Richard Mille, een van de meest gerenommeerde auto-evenementen ter wereld, vond zondag 4 september plaats in de prestigieuze omgeving van het Domaine de Chantilly. DS Automobiles, dat vanaf de eerste editie acte de présence geeft, was officieel partner van deze derde editie. Een groot aantal exemplaren van de DS 5 deden dienst als officieel vervoermiddel van het evenement. Maar vooral in het Domaine zelf kon het publiek het verleden en heden van het merk ontdekken, en zelfs een kijkje in de toekomst van het merk nemen tijdens het Concours d'Élégance, het hoogtepunt van de dag.
 

CONCOURS D’ÉLÉGANCE: DE TOEKOMST VAN DS, GEKENMERKT DOOR HIGHTECH EN RAFFINEMENT, IN DE SPOTLIGHTS
 

Het publiek kon de hele dag de DS E-TENSE, de nieuwste creatie van het merk, bewonderen. Maar om 11.00 uur, toen de auto zich in beweging zette voor de deelname aan het Concours d'Élégance, kon optimaal worden genoten van deze auto. Begeleid door een mannequin in een creatie van de Franse couturier Eymeric François, reed de auto langs een jury van uiterst kritische kenners. De DS E-TENSE combineert de authenticiteit van vakmanschap met de creativiteit die door innovatieve digitale tools kon worden gerealiseerd. Zo weerspiegelt deze auto het toekomstbeeld van DS, een toekomst die gekenmerkt wordt door hightech en raffinement. De designers van DS hebben de carrosserie tot in de kleinste details vervolmaakt. Het resultaat is een beeldschone High Performance GT.  De avant-gardistische DS E-TENSE gebruikt technologie om stijlconventies te doorbreken. Het parametrische design, geïnspireerd door de mode en de architectuur, ligt ten grondslag aan de verleidelijke grille en het futuristische dashboard. In het interieur, waarvoor 800 uur van aandachtig werk nodig waren en waaraan de lederwarenspecialist Moynat, de horlogefabrikant BRM Chronographes en de geluidsspecialist Focal hun bijdrage leverden, heerst een onvergelijkbare luxueuze sfeer. De persoonlijkheid van de DS E-TENSE komt niet alleen tot uiting in zijn unieke silhouet, maar ook in de krachtige elektrische aandrijflijn met een vermogen van 402 pk en een koppel van 516 Nm. In combinatie met een actieradius van meer dan 300 km behoort de DS E-TENSE hiermee tot de High Performance GT's.

Om deze unieke auto tijdens het Concours d'Élégance nog beter tot zijn recht te laten komen is het merk een samenwerking aangegaan met de couturier Eymeric François, bij wie elegantie en gestructureerde lijnen vooropstaan. De mannequin naast de DS E-TENSE was gekleed in een nauwsluitende japon van zijdefluweel met meer dan 80 meter aan handgenaaide lederen rijgveters. Een creatie uit de couture-collectie "Femmes & Fatales" die typerend is voor de elegantie en sensualiteit van de kleding van het modehuis van Eymeric François. Een typisch Franse elegantie die zowel door Parijs als door The Golden Age van Hollywood is geïnspireerd en waarbij elk stukje ontblote huid en elke bewust aangezette welving van iedere vrouw een legende maakt. Deze bijdrage aan het Concours d'Élégance concretiseerde onze samenwerking met Eymeric François en zorgde voor een betoverende en spannende presentatie.


De ontmoeting tussen HET HEDEN VAN HET MERK en de autoliefhebbers, en de presentatie van een WERELDPREMIÈRE
 

Het voor het merk DS gereserveerde gedeelte bij de ingang van het kasteel mocht ook spannend genoemd worden. Zo konden de liefhebbers de DSV-01* bewonderen, de 100% elektrische Formule E-auto van het team DS Virgin Racing dat als derde eindigde in het afgelopen seizoen van het FIA Formule E-kampioenschap. Niet alleen in de realiteit maar ook in de fictie schittert dit team dat het in het nieuwste album van Michel Vaillant, Renaissance, moest opnemen tegen deze beroemde coureur. Dit album was natuurlijk te koop in de Boutique DS. Bovendien was Denis Lapière, mede-scenarioschrijver van Michel Vaillant, van 10.00 tot 16.00 uur aanwezig voor een signeersessie, tot groot enthousiasme van de fans. Om het heden van het merk de aandacht te geven die het verdient, verraste het merk het publiek van dit unieke evenement met een wereldprimeur in de vorm van een nieuwe productlijn. Voor deze gelegenheid werden 4 modellen van deze nieuwe lijn geëxposeerd.

HET DOMAINE DE CHANTILLY, EEN PRESTIGIEUZE OMGEVING WAARIN HET ERFGOED VAN DS OPTIMAAL TOT ZIJN RECHT KOMT

Zonder de oorspronkelijke DS en de SM, auto's die hun stempel hebben gezet op de vorige eeuw, zou het merk DS niet zijn wat het nu is! Daarom namen tijdens dit unieke auto-evenement meer dan 20 verschillende DS'en en SM's bezit van een deel van de gazons van het Domaine om het avant-gardistische karakter van deze auto's te eren. Dankzij de gewaardeerde medewerking van de Amicale DS en de aangesloten DS- en SM-clubs konden deze fraaie modellen aan het enthousiaste publiek worden getoond. Onder andere een ID, een DSpécial, een DS Pallas, een DS découvrable, een DS Cabriolet, een DS Chapron Croisette, maar ook een SM Opéra, een prototype SM van Frua en een Amerikaanse exportversie van de SM waren aanwezig. De liefhebbers, die in gesprek konden gaan met de eigenaren, vonden het prachtig.

 

* replica in schaal 1:1.



DS E-TENSE VERKOZEN TOT BESTE CONCEPT-CAR VAN GENÈVE!

Nauwelijks onthuld en al bekroond! De DS E-TENSE werd in wereldpremière voorgesteld op het Internationale Autosalon van Genève en heeft daar de Grand Prix RTL - Auto Plus in de categorie 'Beste concept-cars' weggekaapt.

De DS E-TENSE is uniek dankzij zowel zijn exterieurdesign als de rijsensatie die hij levert. Het hoeft dus niet te verwonderen dat hij al indruk heeft gemaakt op het publiek en de bezoekers van het Autosalon van Genève.

Na de overwinning van de Divine DS op het Internationale Autosalon van Parijs in 2014, en vervolgens die van de DS 5 en de Nieuwe DS 4 op de autosalons van Genève en Frankfurt, haalt de DS E-TENSE met gemak zijn eerste trofee binnen met meer dan 62% van de stemmen: een record voor deze Grand Prix. Ook de Mazda RX-Vision en de Volkswagen T-Cross Breeze werden ver achter de DS E-TENSE gelauwerd.

Deze bekroning is het resultaat van de stem van de lezers, de kijkers en de internetgebruikers van beide media, die de laatste veertien dagen hebben kunnen stemmen voor hun favoriete auto. Ze konden kiezen uit een veertigtal nieuwigheden die in vier verschillende categorieën onderling de strijd aanbonden.

Yves Bonnefont, CEO van DS, Eric Apode, Vicevoorzitter en Verantwoordelijke Product en Ontwikkeling, Thierry Métroz, Stijldirecteur, en het projectteam, hebben de Trofee vorige vrijdag in ontvangst genomen.

Het Citroën Belux Junior Team schiet uit de startblokken

Het Citroën Belux Junior Team wordt een van de attracties van het Belgisch Kampioenschap Rally 2016. Twee jonge rijders van 25 jaar oud, een programma van vijf rally’s (Spa Rally, Rallye de Wallonie, Kenotek Ypres Rally, Omloop van Vlaanderen en Rallye du Condroz), en twee DS 3 R5’s die door respectievelijk Burton Racing en J-Motorsport worden ingezet. Dat is, in het kort, het Citroën Belux Junior Team.

 

"We zijn blij alle elementen samengebracht te hebben om met dit ambitieuze programma te kunnen starten”,  stelt Anouk van Vliet, Directeur Communicatie van Citroën en DS Belux. "Om tegenwoordig een dergelijk project te laten slagen moet je op talrijke partners kunnen rekenen. Citroën Belux heeft altijd al jonge talentvolle rijders ondersteund, door het gedurende vele jaren organiseren van promotiekampioenschappen. We zijn dan ook blij om dit jaar aan de start te komen met twee veelbelovende rijders."

 

Citroën Belux zal in 2016 dus, voor het eerst, twee jonge coureurs ondersteunen. "We zijn blij opnieuw samen te werken met Kevin Demaerschalk, die we ook in het verleden al ondersteunden, en ook met het verderzetten van onze samenwerking met Guillaume Dilley, die onze kleuren al liet schitteren door aan het stuur van zijn DS 3 R3T Belgisch vicekampioen Rally te worden in 2015. Ook al lieten we ons leiden door hun talent en potentieel, toch is het een bijkomende troef dat we nu kunnen rekenen op een jonge Franstalige en een jonge Nederlandstalige," vervolgt Anouk van Vliet.

Afspraak in Spa op 18 maart voor de eerste wedstrijd van de twee DS 3 R5’s van het Citroën Belux Junior Team.