Ga naar inhoud
DS hybride wagens | Hybride gamma | DS Automobiles

HYBRIDE

De hybride wagen laadt slim op terwijl u rijdt, vertraagt en remt. Tijdens de remfase wordt de kinetische energie die vrijkomt bij het remmen opgeslagen om de batterij op te laden. Hij gebruikt de elektromotor om te starten en bij lage snelheden (onder 30 km/u). Tijdens de versnellingen komt de verbrandingsmotor in actie om de gewenste snelheid te bereiken.

De vrijheid van elektrisch rijden zonder inpluggen

Uitgerust met een benzinemotor van de nieuwe generatie in combinatie met een zelfopladende elektromotor tijdens bepaalde rijfasen, bieden de DS 3 en DS 4 HYBRID brandstof- en CO2-efficiënte ritten zonder benodigde infrastructuur. Deze modellen beschikken over:

  • een PureTech benzineverbrandingsmotor,
  • een elektromotor,
  • een 48V Li-Ion batterij,
  • een riemenstarter en een transmissie met dubbele koppeling.

Bij lage snelheden en over korte afstanden schakelen de DS 3 en DS 4 HYBRID over op 100% elektrisch, zonder CO₂-uitstoot, voor meer dan 50% van de rijtijd in de stad (i) De elektrische rijtijd kan variëren afhankelijk van de laadstatus van de batterij, rijstijl en weersomstandigheden.  


De voordelen van een hybride

145 PK VERMOGEN
IN DE STAD, MEER DAN 50% VAN DE TIJD IN 100% ELEKTRISCH
 bij lage snelheden, minder dan 30 km/u (i) De elektrische rijtijden kunnen variëren afhankelijk van de laadstatus van de batterij, de rijstijl en de weersomstandigheden.  
OPLADEN DOOR REGENERATIEVE REMMEN
ZONDER INFRASTRUCTUUR 
15% tot 20% brandstofbesparing (i) Gemiddeld, in vergelijking met een benzinemotor. Het brandstofverbruik kan variëren afhankelijk van de laadstatus van de batterij, rijstijl en weersomstandigheden.  
afhankelijk van het model, en tot 40% in de stad.

Ontdek ons gamma hybride wagens

 
 

DS 3

De nieuwe compacte SUV met een eigentijds design

Gemiddeld tot 20% minder brandstofverbruik, of zelfs 40% in de stad(i) Gemiddeld, in vergelijking met een benzinemotor. De brandstofbesparing kan variëren afhankelijk van de laadstatus van de batterij, rijstijl en weersomstandigheden.  

 
 

DS 4

De compacte berline met uitzonderlijk comfort

 

Tot 15% lager brandstofverbruik, zelfs 30% in de stad (i) Gemiddeld, in vergelijking met een benzinemotor. Het brandstofverbruik kan variëren afhankelijk van de laadstatus van de batterij, de rijstijl en de weersomstandigheden. 

Digitaal onderhoudsboekje

Uw DS onderhoudsboekje nu ook digitaal

Dankzij het digitale onderhoudsboekje “Maintenance e-book“, dat beschikbaar is op de MyDS-app, vindt u alles over uw onderhoud in de palm van uw hand:

- Details van uitgevoerde procedures,

- Volgende onderhoudsstappen (tijd/kilometerstand).

Als u uw wagen verkoopt, is het digitaal onderhoudsboekje bovendien een veiligheidsgarantie voor uw koper, die het boekje zal erven.

Download de MyDS-app en contacteer uw DS Expert Adviser om het onderhoudsboekje te gebruiken.

 

Voor uw gemak is het onderhoudsboekje voor uw hybride wagen ook op papier beschikbaar.

Vind uw toekomstige DS

Geniet van een unieke ervaring in onze hybride wagens. Contacteer ons voor een testrit in een model naar keuze of laat ons weten waar u naar op zoek bent.
Bekijk andere motorisaties

100% elektrische motor

Hoogwaardige elektrische technologie

Plug-in hybride motorisatie

Het comfort van elektrisch & de power van thermisch
Wettelijke vermeldingen : Elektrisch: de vermelde waarden voor rijbereik en elektriciteitsverbruik voldoen aan de WLTP-testprocedure op basis waarvan nieuwe wagens sinds 1 september 2018 zijn goedgekeurd. Ze kunnen variëren afhankelijk van de werkelijke gebruiksomstandigheden, gebruik en verschillende factoren zoals: snelheid, thermisch comfort aan boord, rijstijl en buitentemperatuur. De oplaadtijd hangt af van het vermogen van de ingebouwde oplader in de wagen, de oplaadkabel en het type en vermogen van het gebruikte oplaadpunt. Contacteer uw verkooppunt voor meer info. Meer info vindt u hier. Hybride: de vermelde waarden voor brandstofverbruik, CO₂-uitstoot en rijbereik voldoen aan de WLTP-testprocedure op basis waarvan nieuwe wagens sinds 1 september 2018 zijn goedgekeurd. Deze WLTP-procedure vervangt de cyclus European Driving School (NEDC), de testprocedure die voorheen werd gebruikt. Omdat de testomstandigheden realistischer zijn, liggen het brandstofverbruik en de CO₂-emissies gemeten volgens de WLTP-procedure in veel gevallen hoger dan die gemeten volgens de NEDC-procedure. De waarden voor brandstofverbruik, CO₂-uitstoot en rijbereik kunnen variëren afhankelijk van de werkelijke gebruiksomstandigheden en verschillende factoren zoals: oplaadfrequentie, rijstijl, snelheid, specifieke uitrusting, opties, bandentypes, buitentemperatuur en thermisch comfort aan boord. Contacteer uw verkooppunt voor meer info. Meer info vindt u hier.