DS AUTOMOBILES WORDT PARTNER VAN DE FEDEX OPEN DE FRANCE EN VAN DE FRANSE GOLFFEDERATIE
Parijs, 12 September 2025
Via deze twee strategische partnerschappen zal DS Automobiles een brug slaan naar de golfwereld en in interactie gaan met deze gemeenschap die meer dan 440.000 geregistreerde golfers telt, gespreid over de 608 golfbanen in Frankrijk.
DS Automobiles op de FedEx Open de France: internationale uitstraling
De grootste golfcompetitie van Frankrijk geniet zeer brede media-aandacht.
Ze wordt uitgezonden in 167 landen en bereikt wereldwijd meer dan 500 miljoen huishoudens.
De hoogtepunten worden op grote schaal gedeeld op sociale netwerken.
Deze zenduren zijn voor DS Automobiles een kans om nieuwe producten te promoten bij een specifieke doelgroep.
“DS Automobiles, de Fedex Open de France en de Franse Golffederatie, een natuurlijk partnerschap dat gemeenschappelijke waarden deelt en een eenzelfde veeleisende, levensgenietende klantenkring heeft, die verantwoorde innovatie en prestaties weet te waarderen.”
Xavier PEUGEOT, CEO DS Automobiles
DS N°4 en DS N°8: nieuwe sterren van de FedEx Open de France
De twee nieuwste ontwerpen van DS Automobiles zullen in de schijnwerpers staan op de FedEx Open de France-golfbaan, vanzelfsprekend bij hole 4 en hole 8. Het nieuwste ontwerp zal te zien zijn aan het begin van hole 8. Borden met het logo van het merk zullen ook op drie strategische tees en greens worden geplaatst om de zichtbaarheid van het merk te maximaliseren. N°8 zal te zien zijn in het dorp en bij de ingang van de golfbaan Saint-Nom-la-Bretèche, waar het evenement plaatsvindt. N°4 zal te zien zijn bij de ingang die alleen toegankelijk is voor spelers en journalisten.Toeschouwers kunnen de wereld van DS ontdekken op de DS-stand en er een afspraak maken voor een gepersonaliseerde presentatie en een testrit met het volledige gamma in de DS STORE.
Om het vervoer van spelers en gasten te garanderen, stelt DS Automobiles 20 DS N°8's ter beschikking aan de organisatoren van de FedEx Open de France, waardoor het merk profiteert van een opmerkelijke aanwezigheid op het belangrijkste golfevenement in Frankrijk met internationale media-aandacht.
“We zijn enorm opgetogen dat we DS Automobiles mogen verwelkomen in onze FedEx Open de France-familie. Het lijkt ons perfect logisch om het Franse National Open te associëren met een iconisch Frans merk als DS Automobiles en we kijken ernaar uit om de komende drie jaar met hen samen te werken. Onze spelers zullen genieten van een elegante en comfortabele pendeldienst voor hun reizen van en naar de Golf de Saint-Nom-la-Bretèche dankzij de auto's die DS Automobiles ter beschikking stelt, waarvoor we hen zeer dankbaar zijn.”
Katinka DUFOUR, Directeur Fedex Open de France
DS Automobiles wordt vaste partner voor het wagenpark van de Franse Golffederatie
De buzz bij de clubs zal voor DS Automobiles zeker niet beperkt blijven tot een geïsoleerd fenomeen. De 170 DS STORES van het merk, gespreid over heel Frankrijk, zullen worden uitgenodigd om nauwe banden aan te knopen met de verschillende clubs (in totaal telt Frankrijk 734 faciliteiten, golfbanen, compacte golfbanen en driving ranges) om spelers en potentiële klanten te ontmoeten. DS Automobiles wil een nauwe band met golfers opbouwen door optimaal gebruik te maken van de kracht van het digitale ecosysteem van de FGF, meer specifiek via de sociale netwerken van de federatie, die bijna 350.000 volgers hebben.
De Franse Golf Federatie zal in het kader van dit exclusieve partnerschap ook kunnen rekenen op de beschikbaarheid van 10 modellen uit het gamma. Een aantal DS 3-, DS N°4-, DS 7- en DS N°8-modellen zullen vanaf november 2025 de officiële auto's van de FGF worden.
“We zijn bijzonder verheugd DS Automobiles te mogen verwelkomen in de club van partners van de Franse Golf Federatie. Deze samenwerking illustreert een vanzelfsprekende ontmoeting tussen twee werelden die worden gedreven door uitmuntendheid en een sterk engagement voor verantwoorde innovatie. Zoals DS Automobiles aantoont door zijn premium positionering, zijn vakmanschap en zijn transitie naar elektrificatie, belichaamt het merk de waarden die we delen: verfijning, duurzame ontwikkeling en prestaties, net als onze passie voor uitmuntendheid.”
Pascal GRIZOT, President van de Franse Golffederatie
GOED OM WETEN
DS Automobiles en de golfwereld schrijven al volop aan een nieuw verhaal, met een vijftigtal DS STORES die lokaal de DS AUTOMOBILES Trophy organiseren, in samenwerking met een golfbaan in hun regio. Dit lokale initiatief, dat erg populair is en al aan zijn 8e editie toe is, getuigt van de groeiende betrokkenheid van DS STORES op de greens. Tijdens deze wedstrijd kwalificeert elk beste Net-team zich voor de nationale finale, die dit jaar op 9 en 10 oktober wordt gehouden in de Château de Cély Golf Club, nabij Fontainebleau.
Meer informatie op www.tdsa.fr.